Czym wabią nas parabanki?

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm pożyczających pieniądze. Pośród tych, które funkcjonują w tej branży od wielu lat pojawiają się również nowe instytucje, którym wcale nie jest łatwo przebić się ze swoimi ofertami. Dlatego możemy zaobserwować coraz ostrzejsze kampanie reklamowe oraz nowe pomysły na przyciągnięcie klientów.

Spot reklamowy w telewizji zamiast ulotki

Jeszcze do niedawna podstawową formą reklamy pożyczek pozabankowych były ulotki. Można je było znaleźć w skrzynkach na listy, na słupach ogłoszeniowych a nawet za wycieraczką w samochodzie. Dziś ich ilość nieco zmalała, ale za to pojawiły się znacznie silniejsze formy reklamowe. W telewizji niemal każdy blok reklamowy zawiera krótkie spoty dotyczące pożyczek pozabankowych. Włączając komputer czy jakiekolwiek inne urządzenie z dostępem do internetu, niemal na każdej przeglądanej stronie pojawia się reklama usług parabankowych. Choć sobie z tego nie do końca zdajemy sprawę, to tego rodzaju reklama bardzo silnie na nas wpływa. Dziś już nawet małe dziecko rozpoznaje zabawne staruszki z reklamy Wonga, albo zieloną kolorystykę firmy Vivus. A wzbudzenie zainteresowania i świadomości marki to pierwszy krok do skorzystania z usługi.

Pierwsza pożyczka gratis

To jeden z najnowszych chwytów reklamowych stosowanych przez firmy pożyczkowe. Od kilku miesięcy możemy zaobserwować coraz to nowe instytucje, które wabią potencjalnych klientów bezkosztową pożyczką. Wspomniana już wyżej firma Vivus jeszcze do niedawna oferowała pożyczkę do 1000 złotych na 30 dni bez dodatkowych kosztów, a dziś kwota ta wzrosła o 200 złotych. Również inne firmy korzystają z podobnego wabika. Przykładem może być VIA SMS, która oferuje 500 złotych na 30 dni bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów.

Pożyczka bez BIK i zaświadczeń o dochodach

Wiele firm pożyczających pieniądze ma w swoim sloganie reklamowym informację, że aby otrzymać pieniądze nie potrzeba żadnych zaświadczeń o zarobkach, nikt też nie sprawdza pożyczkobiorcy w BIK. Takie hasła to idealny wabik dla tych wszystkich, którzy mają problemy z historią kredytową albo niesystematyczne dochody. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie firmy pożyczkowe tak działają. Zanim wyślemy wniosek o pożyczkę należy dokładnie zapoznać się z warunkami przyznania pożyczki, które znajdują się w regulaminie.

Wydłużony termin spłaty

Niektóre firmy pożyczkowe postawiły na wydłużony okres spłaty, a dokładniej na możliwość przedłużenia go. Zanim jednak zdecydujemy się na przeniesienie terminu spłaty o kolejne 30 dni, lepiej dokładnie zapoznać się z regulaminem i umową, gdyż może to sporo kosztować. Warto wiedzieć, że poza wskazanym na stronie pożyczkodawcy, kosztem przedłużenia spłaty, przyjdzie nam prawdopodobnie zapłacić za monity, które firma przyśle. Przy okazji trzeba wspomnieć, że takie upomnienie to koszt od 2 do nawet 50 złotych – w zależności od firmy wystawiającej oraz jego formy.

Jak zatem można zauważyć sposobów na przyciągnięcie klienta jest wiele. Firmy korzystają z nich bardzo chętnie, a co pewien czas pojawiają się nowe i lepsze metody wabienia potencjalnych pożyczkobiorców. Jednak to my jesteśmy klientami, i to my powinniśmy podchodzić z głową do wszelkich obietnic składanych w spotach reklamowych. Wiara w reklamę i brak rozsądku podczas zaciągania chwilówek może doprowadzić nas do katastrofy finansowej. Tym samym biorąc pożyczkę należy to robić z głową.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
3 komentarze
  1. 11 lipca 2013
  2. 11 lipca 2013
  3. 11 lipca 2013