W ostatnich latach pojawiło się tzw. pokolenie Facebook’a. To młodzi ludzie, którzy stawiają na szybkość, również w przypadku pożyczania pieniędzy. Dlatego cenią sobie firmy pożyczkowe, które doskonale rozumieją ich potrzeby.
Szybki i prosty dostęp do pożyczki
Dla młodych ludzi bardzo ważny jest szybki i prosty dostęp do pożyczki. Banki oferują kredyty, jednak, aby je otrzymać należy przedstawić zaświadczenia mówiące o zatrudnieniu, wysokości dochodów itp. W przypadku chwilówek najczęściej wystarczy dowód osobisty i to wszystko. Poza tym najnowocześniejsze parabanki nie wymagają wizyty w swojej siedzibie – działają w internecie. Wystarczy usiąść przy komputerze, wypełnić formularz i za kilka minut jest już decyzja czy pożyczka zostanie udzielona czy nie.
Pieniądze na koncie w kilkanaście minut
Prosty sposób na złożenie wniosku i szybka decyzja dotycząca udzielenia pożyczki to dopiero cześć zalet chwilówki. Kolejną cechą, którą bardzo ceni pożyczkobiorca pokolenia Facebook’a jest szybkość otrzymania pieniędzy. Banki na dostarczenie gotówki często czekają kilka dni, natomiast firmy pożyczkowe dostarczają pieniądze już w kilka godzin, a nawet kilkanaście minut.
Niewielkie kwoty
Młodzi ludzie bardzo często potrzebują niewielkiej kwoty, dzięki której pokryją rachunki lub kupią sobie jakiś przedmiot. Konieczne do tego celu pieniądze to często zaledwie kilkaset złotych. Taka wysokość pożyczki nie wchodzi w rachubę w bankach, gdzie minimalna kwota pożyczki to najczęściej 1000 złotych. W przypadku niewielkich kwot, chwilówki są jedyną na rynku opcją pożyczenia pieniędzy.
Szybka spłata
To kolejny atut chwilówek. Pożyczka zaciągnięta w banku rozkładana jest na wiele rat, które należy spłacać przez kilka kolejnych miesięcy, natomiast chwilówka, jak sama nazwa mówi, to pieniądze pożyczone „na chwilę”. Termin płatności to zazwyczaj 30 dni. Czyli jak dobrze pójdzie po miesiącu mamy całą pożyczkę z głowy.
Pokolenie Facebook’a – dlaczego wybiera chwilówki?,
Obecni studenci zaliczający się do tego pokolenia dorastali w dobie gospodarki wolnorynkowej, postępującej globalizacji, rosnącej konsumpcji, zwiększającego się standardu życia i mobilność społeczeństwa. Mieli większe możliwości wyboru ścieżki edukacji i kariery zawodowej, jak również bezpośredni kontakt z nowymi technologiami, takimi jak komputer, Internet, telefony komórkowe, które to rozwijały się również na ich oczach. Informatyzacja i technologizacja życia pociągnęły za sobą jednak wiele problemów. Studenci mają trudności w bezpośrednich kontaktach interpersonalnych i w rozwiązywaniu codziennych konfliktów. U niektórych można dostrzec problem z przyjmowaniem krytyki i pochwał. Negatywnymi doświadczeniami pokoleniowymi młodych ludzi jest również szybkie tempo życia, które wywołuje stres, niecierpliwość i chęć posiadania wszystkiego natychmiast. Pokolenie Y cechuje indywidualizm, wysoka samoocena i chęć samorealizacji, a z drugiej strony brak umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji. Od dziecka byli prowadzeni przez rodziców, którzy planowali ich życie w najmniejszych szczegółach, teraz często oczekują tego od wykładowców, pracodawców czy partnerów. Do słabych stron pokolenia Y można zaliczyć niechęć do podporządkowania się regułom, roszczeniową postawę i często nierealistyczne wymagania wobec przełożonych, wykładowców czy rodziców. Często konfrontacja z rzeczywistością jest dla nich wielkim przeżyciem. Są przekonani, że tylko oni decydują o tym jak będzie wyglądało ich życie. Firmy finansowe na podstawie tych cech starają się dostosować swoją ofertę i kampanie promujące produkt.